Klachtenregeling
Klachten & geschillen
Heb je een klacht over de dienstverlening of een product van Het Kinderkameratelier? Dat vinden wij natuurlijk heel jammer! Om zo goed en duidelijk mogelijk aan te geven hoe je een klacht kunt indienen en hoe het proces van klachtenbehandeling verloopt hebben wij een klachtenprocedure opgesteld. Deze klachtenprocedure is hieronder weergegeven.
- Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door ons te mailen via info@kinderkameratelier.nl.
- We vragen je de klacht zo volledig en duidelijk mogelijk omschreven (liefst vergezeld van foto’s) bij ons in te dienen.
- Door Het Kinderkameratelier ontvangen klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Het Kinderkameratelier binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
- Het Kinderkameratelier zal zich altijd inspannen om een passende oplossing te vinden voor jouw klacht. Indien Het Kinderkameratelier een klacht gegrond acht, dan zal Het Kinderkameratelier zorgen voor een (gedeeltelijke) terugbetaling (binnen redelijke termijn na de verkoop), of het geleverde product wordt kosteloos vervangen of gerepareerd. In overleg met jou wordt een keuze gemaakt voor (gedeeltelijke) terugbetaling, vervanging ofwel reparatie, echter de uiteindelijke beslissing hierover ligt (op grond van de vervangingsmogelijkheden en kosten) bij Het Kinderkameratelier.
- Terugzending van de producten gebeurt in overleg met Het Kinderkameratelier en dient –voor zover mogelijk- te geschieden in de originele verpakking en -voorzover mogelijk en redelijk- in nieuwstaat verkerend.
- Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."
- In het geval dat er een geschil is en we ons tot de rechter zouden moeten wenden dan zal worden geprocedeerd bij de bevoegde rechter van de Rechtbank Limburg. Dit geldt ook indien de consument woonachtig is in het buitenland. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Het Kinderkameratelier partij is, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.