veelgestelde vragen

Op deze pagina hebben we meest voorkomende vragen en de antwoorden daarop verzameld. Mocht je een vraag hebben, kijk hier dan even of het antwoord erbij staat. Mocht je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden, dan kun je natuurlijk contact opnemen via info@kinderkameratelier.nl of telefonisch: 06 - 81 90 81 39 (bereikbaar op werkdagen tussen 9u - 17u).

Ik heb een vraag over:  Producten  |  Bestellen & Reserveren  |  Verzenden  |  Bezorgen  |  Retourneren & Klachten  |  Website

 

Producten

Vintage van Het Kinderkameratelier

Koop je een vintage meubel of accessoire van Het Kinderkameratelier dan is het goed om je te realiseren dat het om oude en eerder gebruikte producten gaat. Het Kinderkameratelier heeft deze producten nagekeken en waar nodig opgeknapt en/of voorzien van een tof laagje verf. Ze kunnen zo een nieuw leven tegemoet en zijn in orde om gebruikt te worden waarvoor ze bestemd zijn. Gebruikerssporen horen echter bij een oud / vintage meubel of product en in een nieuwstaat zullen ze (zo goed als) nooit verkeren. Dit hoort er natuurlijk bij en juist dit maakt een vintage meubel zo mooi. 

Veel van de vintage meubels van het Kinderkameratelier zijn van hout. Hout is een prachtig natuurproduct, maar het is goed om je te realiseren dat dit natuurproduct altijd kan blijven werken. Met name onder invloed van vocht of (vloer)verwarming kunnen deurtjes wat gaan klemmen en/of kunnen er kiertjes en scheurtjes ontstaan. 

We controleren op en behandelen indien nodig de oude meubelen zorgvuldig tegen houtworm, maar we kunnen geen garantie geven dat al onze meubelen 100% houtwormvrij zijn. Mocht je twijfelen of er nog houtworm actief is in een aangekocht meubel dan zijn er bij onder andere de bouwmarkten producten te koop om het meubel (nogmaals) eenvoudig en effectief hiertegen te behandelen. 

Tip: Je kunt het werken van hout beperken door het meubel niet op vochtige plekken of dicht bij een verwarming te plaatsen en bij een droge lucht gebruik te maken van waterreservoirs aan de verwarming.

Kan ik de producten ergens bekijken?

Natuurlijk kun je alle producten in de eerste plaats in de webshop bekijken. We besteden veel zorg en aandacht aan de fotografie en de beschrijving van onze producten. De kleinere items (zoals bijvoorbeeld accessoires, posters, illustraties en kaarten) die via PostNL verzonden kunnen worden, zijn enkel via de webshop te bekijken. Het Kinderkameratelier heeft daarnaast ook een fysiek atelier, waarin de vintage meubels worden nagekeken, opgeknapt en/of geverfd. Meubels en grotere items (die niet via pakketpost van PostNL verzonden kunnen worden) kun je -na afspraak- in ons atelier komen bewonderen en deze kunnen ook uitsluitend ter plaatse worden gekocht. Wil je (voorafgaand aan een bezoek aan ons atelier) meer informatie of foto's van een bepaald product? Stuur ons gerust een e-mail. We helpen je graag!

Komen de kleuren van de artikelen in de webshop altijd overeen met de geleverde producten?
Hoewel we veel zorg besteden aan de fotografie van onze producten en we je zo goed mogelijk proberen te informeren over de juiste kleur van het product, kan de kleur in werkelijkheid iets afwijken van de foto. Ook de afstelling van en/of het soort beeldscherm dat je gebruikt kunnen ervoor zorgen dat k
leuren van een product er op een foto (op verschillende beeldschermen) iets anders uit zien. 

Terug naar boven

 

Bestellen & reserveren

Zijn alle producten op voorraad in de webshop? 
In principe zijn alle producten in de webshop ook daadwerkelijk op voorraad. Als een artikel uitverkocht of gereserveerd is wordt dit in de webshop vermeld.  Ook wordt het beschikbare aantal van een product in de webshop vermeld. Om teleurstellingen te voorkomen wordt de webshop zoveel mogelijk up to date gehouden, maar het zou desondanks een enkele keer kunnnen voorkomen dat een artikel toch net uitverkocht is. Je wordt dan zo spoedig mogelijk hierover geïnformeerd. Voor zover mogelijk zullen we het product dan voor je nabestellen.

Is jouw favoriete product uitverkocht en ben je benieuwd of en wanneer we het weer op voorraad krijgen? Neem gerust contact met ons op.

Kan ik een product reserveren?
Ja, dat kan voor die items die niet direct via de webshop aangekocht kunnen worden! Bel of mail ons om een afspraak voor bezichtiging te maken. Zodra we een afspraak hebben zetten wij het product voor je op "gereserveerd".

Geven jullie ook korting?
Als er producten in de SALE zijn dan kun je dat terugvinden in de webshop. Daarnaast zal Het Kinderkameratelier af en toe gebruik maken van kortingscodes voor een bepaalde periode en/of een bepaald (soort) product. Je kunt op de hoogte blijven van kortingsacties door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief of door ons te volgen op Instagram of Facebook. 

Hebben jullie ook cadeaubonnen en hoe werkt dat?
Ja, wij hebben ook cadeaubonnen! In de webshop kun je eenvoudig verschillende cadeaubonnen variërend van € 10,- tot € 100,- bestellen. Natuurlijk is onze cadeaubon zelf een plaatje om te zien, voorzien van een illustratie van Het Kinderkameratelier. De bon wordt mooi verpakt bij je thuis bezorgd. Je kunt ook iemand verrassen met een cadeaubon door deze direct bij de ontvanger af te laten leveren. Dit kun je aangeven tijdens het bestelproces (zie ook de vraag hieronder "Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?").

Zou je een ander bedrag cadeau willen geven dan de standaard bedragen in de webshop, wil je een digitale cadeaubon of op andere wijze een bon op maat, neem gerust contact op dan bespreken we jouw wensen en de mogelijkheden.

Het betalen met de cadeaubon is eenvoudig. Op de cadeaubon staat een code die je toe kunt voegen aan de winkelwagen, waarna het bedrag meteen wordt verrekend. 

Terug naar boven 

 

Verzenden

Wat zijn de verzendkosten?
Het Kinderkameratelier werkt met de pakketservice van PostNL. De kosten voor verzending van een standaardpakket tot 10 kg binnen Nederland bedragen € 6,05. Een brievenbuspakje (handig voor posters en kaarten) kost € 4,00. Voor verzending naar België en/of pakketten zwaarder dan 10 kg gelden er extra kosten. Het Kinderkameratelier hanteert de standaardtarieven van PostNL. Bij bestellingen boven de € 75,-  is verzending binnen Nederland en naar België gratis. Zie voor gedetailleerde informatie over verzending onze pagina Ophalen en Verzenden.

Ik wil mijn bestelling graag op komen halen, kan dat?
Ja, dat kan! Je kunt bij je bestelling bij "Verzending" kiezen voor de optie " Afhalen bij winkelier" (enkel op afspraak). Je kunt je bestelling online afrekenen via iDEAL of vooraf overmaken. Ook mag je ter plekke afrekenen via PIN (we nemen geen contant geld aan). Neem contact op om een afspraak te maken om je bestelling op te komen halen, via info@kinderkameratelier.nl of telefoon (06 - 81 90 81 39 | bereikbaar op werkdagen tussen 9u - 17u).

N.B. Ondanks de coronacrisis is het afhalen van je bestelling gewoon mogelijk. Door een afspraak te maken kunnen we ervoor zorgen dat je niet tegelijkertijd met iemand anders de bestelling op komt halen. We hanteren verder uiteraard alle voorschriften ten aanzien van het houden van afstand en zorgen voor gepaste hygiënevoorzieningen. Wel zo veilig! :-)

Wat is de verzendtermijn?

Nadat wij de betaling hebben ontvangen wordt je bestelling met zorg ingepakt en verstuurd binnen 1 á 2 werkdagen. Indien er tijdelijk een langere verzendtermijn geldt, bijvoorbeeld tijdens vakanties, dan wordt dat bij de checkout in de webshop duidelijk vermeld.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt en kan mijn bestelling als als cadeau worden ingepakt?
We verpakken de bestellingen grotendeels in kartonnen verzenddozen. Omdat we zoveel mogelijk gaan voor duurzaamheid recyclen wij zoveel mogelijk de dozen die wij zelf ontvangen bij de inkoop van onze producten. Zo proberen wij de aanschaf van 'nieuwe' dozen zoveel mogelijk te beperken. Als je jouw bestelling feestelijk ingepakt wil ontvangen dan kun je dat aangeven in het tekstvak " eventuele opmerkingen" bij stap 2 in het bestelproces. Als je het cadeau direct wil laten afleveren bij degene voor wie het bestemd is dan kan dat ook, lees daarvoor hieronder even het antwoord op de vraag "Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?

Terug naar boven

 

Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd? 
Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling door ons klaargemaakt voor verzending en vervolgens verstuurd via PostNL.  De levertijd bedraagt ca. 1 a 2 werkdagen. Je ontvangt van ons een verzendbevestiging met Track&Trace-code per e-mail.

Helaas kan de bezorgtermijn door drukte soms oplopen. Wij proberen we je hier zoveel mogelijk van op de hoogte te stellen.

Het is inmiddels algemeen bekend dat bezorgtijden voor leveringen per post door COVID-19 zijn opgelopen. Ook rondom de feestdagen in december is er jaarlijks sprake van drukte bij PostNL en kan het zo zijn dat je bestelling er wat langer over doet dan verwacht.

De opgegeven bezorgtermijnen zijn indicatief en hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Tevens kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor een eventuele vertraging in de bezorging door PostNL.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij bezorging?
Wij werken met de pakketpost van PostNL. Bij je bestelling heb je diverse keuzes voor de aflevering van je pakket. Zo kun je kiezen voor aflevering bij een PostNL locatie bij jou in de buurt of kun je een datum en tijdvak aangeven voor bezorging. Zo kun je de bezorging afstemmen op jouw wensen. Lekker makkelijk! 

PostNL biedt de levering één keer op het aangegeven afleveradres aan. Als er op het moment van afleveren niemand thuis is of geen gehoor wordt gegeven, zal de bezorger het pakket bij de buren afgeven of naar het dichtsbijzijnde PostNL-punt in je buurt brengen. Daar kan het pakket vervolgens worden opgehaald. 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren? 
Ja, dat is mogelijk. Je kunt een ander afleveradres aangeven bij je bestelling. Ook als je bijvoorbeeld een cadeautje direct bij de ontvanger wil laten bezorgen of als je het pakket liever op je werk ontvangt. Je kunt ook aangeven dat je je bestelling bij een afhaallocatie van PostNL in je buurt wil ophalen voor het geval je niet thuis bent of dat gemakkelijker vindt.

Bezorgen jullie ook bestellingen in het buitenland?
Het Kinderkameratelier richt zich op dit moment op verzending binnen Nederland en naar België. Mocht je woonachtig zijn in een ander land en benieuwd zijn of je ook bij ons kunt bestellen, stuur dan even een e-mail naar info@kinderkameratelier.nl, dan kijken we wat we voor je kunnen doen! Als richtlijn houden we de standaardtarieven van PostNL aan, die je terug kunt vinden op hun website.  

 

Terug naar boven

 

retourneren & Klachten

Ik heb een kapot product ontvangen, wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Laat ons dit zo snel mogelijk, (het liefst binnen 24 uur na ontvangst van het product en met een duidelijke foto van het kapotte artikel) weten via info@kinderkameratelier.nl. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om het op te lossen.

Kan ik ook ruilen of retourneren?
Wij vinden het belangrijk dat je blij wordt van onze producten en tevreden bent over onze service. Mocht het onverhoopt voorkomen dat je iets in onze webshop gekocht hebt waar je toch een andere verwachting van had of wanneer je spijt hebt van je aankoop, kun je ons dit medelen binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen. Het herroepingsformulier is hierbij handig, maar niet verplicht. Je vindt het formulier hier. Vervolgens dien je de te retourneren artikelen binnen 14 dagen aan ons retour te zenden. Lees hier hoe een en ander werkt.

Let op! Op maat gemaakte en/of op jouw verzoek aangepaste items kunnen niet geretourneerd of geruild worden. 

Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Ons doel is het leveren van mooie producten voor tevreden klanten, dus als je een klacht hebt dan vinden wij dat heel erg jammer. Samen met jou gaan we altijd op zoek naar een geschikte oplossing. Dus mocht je een klacht hebben over een product, onze service of over iets anders, dan horen wij dit graag van je. Omdat wij klachten serieus nemen, hebben wij een klachtenprocedure opgesteld. Hierin is overzichtelijk opgenomen welke stappen we volgen in geval van een klacht. De klachtenprocedure kun je hier raadplegen.

Jouw rechten en verplichtingen in het kader van het herroepingsrecht, alsmede ons retourbeleid en de klachtprocedure vind je ook in onze algemene voorwaarden.  


Terug naar boven

 

Website

Mag ik foto's van de producten op mijn eigen website of webshop gebruiken?

De webshop is een eigen ontwerp van Het Kinderkameratelier, volledig gemaakt door eigenaresse Chantal Herings. Alle foto's van producten, stylingfoto's, foto's van resultaten van ontwerpopdrachten, moodboard en illustraties zijn zelfgemaakt. Hier rust copyright op van Het Kinderkameratelier (Chantal Herings). Zonder voorafgaande toestemming mogen de foto's en/of andere beelden op deze website niet gebruikt worden. Wil je een foto gebruiken voor publicatie, neem dan contact op via info@kinderkameratelier.nl. Het watermerk mag niet verwijderd worden van de foto's. We maken ook gebruik van foto's die zijn aangeleverd door diverse leveranciers van producten en/of door klanten van Het Kinderkameratelier. Ook deze foto's mogen niet zonder toestemming gebruikt worden.

Samenwerken?

Heb je na het bekijken van deze webshop een leuk idee voor een samenwerking met Het Kinderkameratelier? We staan altijd open om hierover te praten, dus neem gerust contact op. 

Van wie is de webshop?
Het Kinderkameratelier is bedacht en opgericht door Chantal Herings en is gevestigd in Ulestraten (Zuid-Limburg). Op de pagina Over Het Kinderkameratelier kan je meer lezen over Chantal en Het Kinderkameratelier.

Terug naar boven

© 2018 - 2021 Het Kinderkameratelier | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel